Wg mnie: Dom Przestępców, 10 Murzynków, Uśpione morderstwo, Zabójstwo Rogera Ackroyda, oraz 5 Małych Świnek. Plus oscar dla zbioru opowiadań pod tytułem: "Dopuki starczy światła" z genialnym opowiadaniem: "Dom ze snu" :) Pozdrawiam wszystkich miłośników królowej kryminałów:)
Morderstwo to nic trudnego,
Dlaczego nie Ewans?
Noc w bibliotece
Godzina zero
Niespodziewany gość
:)
Dziesięciu Murzynków
Zabójstwo Rogera Ackroyd'a
Morderstwo w Orient Express
a co do innych kryminałów A. Christie, nie ma juz z tych co czytałam lepszych-gorszych
pozdrawiam
- "Morderstwo w Orien Expressie"
- "Morderstwo w Boże Narodzenie"
- "10 Murzynków" / "I nie było już nikogo"
- "Morderstwo w Mezopotamii"
- "Morderstwo na plebanii"
Gdybym miał wybrać 5 najlepszych kryminałów Pan Agatha christie to byłyby to:
1.morderstwo w Boże Narodzenie.
2. Zabójstwo Rogera ackroyda.
3.morderstwo w orient expressie.
4.godzina zero.
5.dom zbrodni.
Agatha Christie jest dla mnie absolutną mistrzynią :)
1) Dziesięciu Murzynków
2) Śmierć na Nilu
3) Morderstwo w Boże Narodzenie
4) Dom zbrodni
Te cztery wyróżniam, wiele jest na zbliżonym , dobrym i równym poziomie, ale te wychodzą dla mnie ponad przeciętność ( o ile w ogóle można powiedzieć o kryminałąch pani Christie, że są przeciętne, bo są absolutnie niezrównane :D )
Najbardziej lubię te powieści, w któych pojawia się Hercules Poirot :] Jest moim ulubionym detektywem. Szczególnie cenie koncówki, w których podsumuje wszystkie wydarzenia, zbierając grupę potencjalnie podejrzanych i wyłania morderce :]
"Najbardziej lubię te powieści, w któych pojawia się Hercules Poirot :] Jest moim ulubionym detektywem. Szczególnie cenie koncówki, w których podsumuje wszystkie wydarzenia, zbierając grupę potencjalnie podejrzanych i wyłania morderce :] "
Też lubię te momenty, gdy Poirot opowiada o przebiegu śledztwa, o tym jak wpadł na trop, jakimi sztuczkami się posłużył i wreszcie gdy wskazuje mordercę. Niestety na ponad 40 przeczytanych Książek tylko w 11 udało mi się poprawnie wytypować. :)
Moje ulubione to:
1. Uśpionie morderstwo
2. Dom na kanałem
3. Noc i ciemnosc
4. Śmierć na Nilu
5. Morderstwo to nic trudnego
Ale bardzo dobra są także Samotny Dom i Zagadka błekitnego expresu.
1) Dziesięciu Murzynków
2) Śmierć na Nilu
3) Zło czai się wszędzie
4) Mężczyzna w brązowym garniturze
5) Morderstwo w Orient Expressie
A G A T H A C H R I S T I E jest znakomita !!!
1) Dziesięciu Murzynków
2) Morderstwo w Orient Expressie
3) Wielka Czwórka
4) Dom zbrodni
I inne, narazie czytalam moze z 15 Jej ksiazek, wiec mozliwe ze moj ranking sie zmieni.. :)
A kurtyne i uśpione morderstwo chce przeczytac na koncu :)
Ja nie umiem tak wyróżnić, dlatego wypiszę wszystkie, które szczególnie lubię, a książek A. Christie przeczytałem póki co 25.
1. I nie było już nikogo
2. Morderstwo w Orient Ekspressie
3. Dlaczego nie Evans?
4. Samotny Dom
5. Śmierć na Nilu
6. Kot wśród gołębi
7. Dom zbrodni
8. Śmierć lorda Edgware'a
9. Godzina zero
10. Morderstwo na plebanii
- Zło czai się wszędzie
- Morderstwo w Boże Narodzenie
- Śmierć na Nilu
- Czarna kawa
- Morderstwo w Orient Express
-"Zabójstwo Rogera Ackroyda"
-"I nie było już nikogo/Dziesięciu murzynków"
-"Morderstwo w Orient Expressie"
-"A.B.C."
-"Karty na stół"
gdyby nie brakło miejsca dodałbym jeszcze "Morderstwo w Boże Narodzenie" i "Pięć małych świnek". Dobre jest też "4.50 z Paddington".
Morderstwo to nic trudnego
Godzina zero
Uśpione morderstwo ;)
Reszta też świetna.
A od Poirot'a wolę jednak Pannę Marple! :)
1. Zabójstwo Rogera Ackroyda
2. Morderstwo w Orient Expressie
3. Tajemniczy przeciwnik
4. Śmierć Lorda Edgware'a
5. Morderstwo w Boże Narodzenie
A według mnie najlepsze książki Agathy Christie:
-Wielka czwórka
-Pora przypływu
-A.B.C.
-Morderstwo w Orient Expressie
-Morderstwo w Mezopotamii
A.Christie jest według mnie genialna;-)). A teraz moja lista:
1. "Śmierć na Nilu" - tą książkę darze szczególnym sentymentem, bo od tej książki wszystko się zaczęło;);D.
2. "Pierwsze, drugie zapnij mi obuwie" - Genialna;D
3. "Morderstwo w Orient Expressie" - Przy tej książce naprawdę się bałam (tylko przy tej!)
4. "Morderstwo na polu golfowym" - Zakończenie genialne...
5. "Entliczek Pentliczek" - co łączy, nie łączące się przedmioty;>;D
*6. Musiałam dodać jeszcze jedną - "Zagadka błękitnego Expressu"
P.S. (Kocham cię;D, nie no żart;D:P)
Pisała Elie (nie Kiruśia!)
To teraz "Kiruśia" a na serio Keira_13"
1. "Dziesięciu murzynków" ORAZ "Morderstwo w Orient Expressie" -> mrozi krew w żyłach
2. "Morderstwo w Boże Narodzenie" -> tego zakończenia Nikt się nie domyśliłby ;)
3. "Morderstwo na Polu golfowym" -> Genialna akcja, i wątki miłosne :D
4. "Entliczek Pentliczek" i "Śmierć Lorda Edgware'a" -> Czemu nikt tego nie wypisuje? Była świetna!
5. "Zerwane Zaręczyny","Karty na stół"
P.S. Pozdrawiam wszystkich wielbicieli A. Christie oraz kryminałów ;)
"2. "Morderstwo w Boże Narodzenie" -> tego zakończenia Nikt się nie domyśliłby ;) "
Dla mnie to było ogromne zaskoczenie. Także moja mama jest wielką fanką twórczości Agathy Christie, więc po przeczytaniu poszłam do niej i namówiłam aby też przeczytała. Zdzwiło mnie to, że ona moja mama prawie odrazu domyśliła się kto jest mordercą, myslałam, że zajrzała na tył książki:) ale jednak się domyśliła:D
Również się domyśliłam, choć przyznaję, że na początku miałam w głowie zupełny mętlik. Mimo wszystko uwielbiam Christie za to, że nawet w przypadku trafnego wskazania mordercy, nigdy nie byłam w stanie klarownie wydedukować sobie okoliczności popełnienia zbrodni czy też określić motywu, którym się kierował dany delikwent.
z tych co czytałam do tej pory to ;
1.Dziesięciu małych murzynków
2.5 małych świnek
3.Tajemniczy Pan Quin
4.Zatrute pióro
5.Morderstwo w Orient Expressie. eee, i powiedzmy na tym samym miejscu Entliczek Pentliczek.
Strasznie trudno wybrac tylko pięć spośród kilkudziesięciu, ale spróbuję:
1 Dziesięciu Murzynków
2 Zło czai się wszędzie
3 Zerwane zaręczyny
4 Niedziela na wsi
5 Śmierć na Nilu
1. Mężczyzna w brązowym garniturze - absolutna rewelacja!uwielbiam tą książkę, mogłabym ją czytać na okrągło, jest inna niż pozostałe kryminały A. Christie
2. Morderstwo w Orient Expresie
3. Kurtyna
4. Dziesięciu Murzynków
5. Dlaczego nie Evans?
i jeszcze kilka innych :D
DLa mnie 5 najlepszych tytulow to;
1. Śmierć w chmuerach
2. Zbrodnia na festynie
3. Dziesięciu murzynków
4. A.B.C
5. Morderstwo w Boże Narodzenie
1.Smierć na Nilu
2.Kieszeń pełna żyta
3.morderstwo w Mezopotamii
4.A.B.C
5.Zwierciadło pęka w odłamków stos
Oczywiście nie przeczytałem wszystkich kryminałów A.Ch. ale jak na razie to najlepsze są:
- 10 Murzynków
- Morderstwo to nic trudnego
- Kieszeń pełna żyta
- Morderstwo w Boże Narodzenie
- Morderstwo w Orient Expressie
- Karaibska Tajemnica
Wiem że miało być 5 ale nie mogłem wybrać xD
Morderstwo w Boże Narodzenie
Karty na stół
Dziesięciu Murzynków
Zabójstwo Rogera Ackroyda
Entliczek pentliczek
Kolejnośc dowolna.
- 10 murzynków
- Próba niewinności ( mam do tego szczególny sentyment a zwłaszcza do filmu ,ale oczywiście najpierw czytałam książkę:) )
- Przyjdź i zgiń
- Dom zbrodni
- Wielka Czwórka / Morderstwo w Orient ... / Kurtyna / 5 małych świnek
...
tak można bez końca ;P
Ogólnie strasznie lubię czytać i oglądać ( mam całą serię p.Marple i Poirota na dvd ) kryminały Christie :)
heh
powiem tak
to trudne zadanie...
ALE najlepiej mi się czytało i najbardziej zszokowały mnie
(kolejność nieistotna)
- 10 Murzynków
- Kurtyna
- ABC
- Noc i ciemność
- Morderstwo w Boże Narodzenie
Doskonałe są również: 4.50 z Paddington, Dlaczego nie Evans?, Karty na stół, Zabójstwo Rogera Ackroyda, Nemezis, Uśpione morderstwo, Po pogrzebie, Dom zbrodni, Morderstwo w Orient Expressie, Wielka Czwórka, Mężczyzna w brązowym garniturze, Próba niewinności, Tajemniczy przeciwnik, N czy M, Dom nad Kanałem, Śmierć na Nilu, i pewnie wiele innych, których nie pamiętam/jeszcze nie czytałem :)
i Poirot, i panna Marple, i Ariadna Oliver, i arcyabsurdalny pan Goby ^^, i ten doskonały, staroświecki angielski klimat! Christie jest nie do podrobienia
1. Uśpione morderstwo & Noc w bibliotece & 3 lokatorka
2. 10 Murzynków
3. Zatrute pióro, Nemezis
A.Ch rządzi
trudny wybór, podam 7 wspaniałych tytułow ;)
-Randez-vous ze śmiercią
-Śmierć na Nilu
-Zabójstwo Rogera Ackroyda
-Morderstwo w Orient Expressie
-Morderstwo w Mezopotamii
-Morderstwo w Boże Narodzenie
-10 murzynków
1. Kurtyna
2. Śmierć na Nilu
3. Śmierć Lorda Edgware'a
4. Pięć małych świnek
5. Morderstwo na polu golfowym
A moze coś w podobnym stylu chcecie? Jeśli tak to polecam książkę Moniki Feth pt. "Zbieracz truskawek". Kryminał o zabijaniu z miłości....
1. Karty na stół (uwielbiam to po prostu!)
2. Tajemnica 7 zegarów
3. Śmierć na Nilu
4. Dom zbrodni
5. Samotny dom
Te są moim zdaniem najlepsze, ale wszystkie książki Christie są genialne:)
Kolejność przypadkowa, zresztą i tak bym się nie umiała zdecydować które z tych jest najlepsze bo wszystkie UWIELBIAM:
1. Zwierciadło pęka w odłamków stos
2. Zabójstwo Rogera Ackroyda
3. Zerwane zaręczyny
4. Uśpione morderstwo
5. Noc w bibliotece
6. Dom Zbrodni
7. Morderstwo odbędzie się
1.Dziesięciu małych murzynków
2.Morderstwo w Orient Expresie
3. A.B.C.
4.Zabójstwo Rogera Ackroyda
5.Morderstwo w Boże Narodzenie i Morderstwo na plebanii
1. Dom Zbrodni
2.Próba Niewinności
3. Express do Plymounth
4.Morderstwo w Boże Narodzienie
5. Entliczek Pętliczek
Nie wiem dlaczego tylko dwie osoby wymieniły "Godzinę Zero".
Jeśli ktoś nie czytał, to powinien!
1)Godzina Zero
2)Noc i ciemność
3)I nie było już nikogo..
4)Dom Zbrodni
5)ABC
Możliwe,że nie ale do twojej listy dodałbym jeszcze zabójstwo Rogera ackroyda i morderstwo w orient expressie
Nim napisalem ow komentarz jak widzę parę lat temu to i te wymienione przez Ciebie ksiazki znałem, są bardzo dobre, ale te dwie są wybitne
-10 murzynków
-Morderstwo w Orient Expresie
-ABC
-Morderstwo na plebanii
-Śmierć na Nilu
-Morderstwo odbędzie się